Με σαφή προσπάθεια μετατόπισης των υποψιών προς την Ελλάδα, τουρκικοί κύκλοι επικαλούνται πρόσφατο ταξίδι του μοιραίου αεροσκάφους στην Κρήτη, επιχειρώντας να συνδέσουν τη συντριβή του ιδιωτικού τζετ που μετέφερε λιβυκή στρατιωτική αντιπροσωπεία με τις πτήσεις του μέσω ελληνικού εδάφους.
Το Falcon 50 με νηολόγιο 9H-DFS, που συνετρίβη κοντά στη Χαϊμάνα της Άγκυρας λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Άγκυρας με προορισμό τηνΤρίπολη, εξετάζεται πλέον όχι μόνο για τεχνικά αίτια, αλλά και μέσα από ένα βαρύ γεωπολιτικό πρίσμα.
«Δείχνουν» Κρήτη και Μάλτα
Σύμφωνα με δημοσιεύματα της φιλοκυβερνητικής εφημερίδας Τουρκίγειδιαίτερη έμφαση δίνεται στο γεγονός ότι:
- στις 20 Δεκεμβρίου το αεροσκάφος πέταξε από την Κρήτη προς τη Μάλτα
- δύο ημέρες αργότερα, στις 22 Δεκεμβρίου, συνέχισε από Μάλτα προς Τρίπολη
Η αναφορά στην Κρήτη προβάλλεται έντονα, με υπαινιγμούς ότι η διέλευση από την Ελλάδα δεν ήταν τυχαία, σε μια περίοδο έντασης λόγω της συμφωνίας οριοθέτησης θαλάσσιων ζωνών Τουρκίας–Λιβύης, η οποία έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στην Αθήνα.
Βαρύς υπαινιγμός, χωρίς αποδείξεις
Παρότι καμία επίσημη ένδειξη ή στοιχείο δεν συνδέει την Ελλάδα με το δυστύχημα, η τουρκική πλευρά:
- αναδεικνύει επιλεκτικά το ελληνικό σκέλος του δρομολογίου
- αφήνει να εννοηθεί ότι η πτήση μέσω Κρήτης «πρέπει να εξεταστεί ειδικά»
- καλλιεργεί κλίμα υπόνοιας, χωρίς να παρουσιάζει τεχνικά ή επιχειρησιακά δεδομένα
Την ίδια στιγμή, σιωπηλά υποβαθμίζονται οι υπόλοιπες στάσεις του αεροσκάφους σε Βρυξέλλες, Αίγυπτο, ΗΑΕ και Σαουδική Αραβία, παρότι και αυτές καταγράφονται κανονικά στα αρχεία πτήσεων.
Τέσσερις εισαγγελείς – Πολιτική σκιά στην έρευνα
Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Άγκυρας έχει αναθέσει την υπόθεση σε τέσσερις εισαγγελείς, ωστόσο η επιμονή στη διαδρομή μέσω Κρήτης δημιουργεί την αίσθηση ότι η έρευνα συνοδεύεται από πολιτική στόχευση, πριν ακόμη υπάρξει τελικό πόρισμα.




