Ελληνοτουρκικά

Πρώτο ταξίδι από την Αλικαρνασσό στη Λέρο – Ο Φαίδων χόρεψε

Το πρώτο ταξίδι από την Αλικαρνασσό (Μπόντρουμ) στη Λέρο πραγματοποίησε η τουρκική εταιρεία ΙDO ταχύπλοων σκαφών με 150 επιβάτες.

Ξεκινώντας από τον τελωνειακό χώρο της περιοχής του Turgutreis, το πλοίο της IDO με την ονομασία "Marmara" έφτασε στη Λέρο με 150 επιβάτες.

Οι επιβάτες που ταξίδεψαν με το πρώτο δρομολόγιο προς το νησί, με πρωινή αναχώρηση και βραδινή επιστροφή, έγιναν δεκτοί με μια τελετή όπου συμμετείχαν αξιωματούχοι του δήμου. Τους υποδέχτηκαν με κεράσματα και παραδοσιακούς χορούς.

 

Και ο Φαίδων ανάμεσα στους επιβάτες

 

Ο διευθυντής αγορών της IDO Abdullah Kirazoğlu χόρεψε με τον Ρωμιό διάσημο τραγουδιστή στην Τουρκία Φαίδωνα ο οποίος βρισκόταν ανάμεσα στους επιβάτες.

Οι επιβάτες επισκέφθηκαν ιστορικά και τουριστικά σημεία και έκαναν αγορές στο παζάρι.

Ο Kirazoğlu σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους ανέφερε ότι προκειμένου να αναπτύξουν την εμπειρία τους στο Αιγαίο Πέλαγος σε απέναντι ακτές, ξεκίνησαν να πλέουν στη Λέρο τρεις μέρες την εβδομάδα.

Ο Kirazoğlu αναφέροντας ότι θα οργανόνουν δρομολόγια 2 ημέρες την εβδομάδα από το Turgutreis για την Κάλυμνο και 2 ημέρες την εβδομάδα για την Πάτμο, είπε τα εξής : «Ευχόμαστε να είναι ευοίωνο. Ελπίζουμε ότι οι εμπορικές και οι αμοιβαίες σχέσεις φιλίας θα συνεχίσουν να αυξάνονται. Ευελπιστούμε η πείρα μας στη Θάλασσα του Μαρμαρά και η ικανοποίηση που παρέχουμε στους επιβάτες μας να συνεχιστεί και στο Αιγαίο Πέλαγος».

Στο ταξίδι συμμετείχαν και ξενοδόχοι και στελέχη ταξιδιωτικών γραφείων, με στόχο τη βελτίωση των σχέσεων και την αύξηση των εμπορικών συναλλαγών.

Συνάντηση Φιντάν – Γεραπετρίτη στα Σκόπια

Με τον Έλληνα ομόλογό του Γιώργο Γεραπετρίτη συναντήθηκε ο Τούρκος ΥΠΕΞ Χακάν Φιντάν στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής των Αρχηγών Κρατών και Κυβερνήσεων της Διαδικασίας Συνεργασίας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEECP) στα Σκόπια, την πρωτεύουσα της Βόρειας Μακεδονίας, όπως μεταδίδουν τουρκικά μέσα ενημέρωσης.

Ο Χακάν Φιντάν, ο οποίος μετέβη στη Σύνοδο Κορυφής φωτογραφήθηκε με τον Γιώργο Γεραπετρίτη έπειτα από τη συνάντησή τους.

 

Τα Βαλκάνια, βασική προτεραιότητα Τουρκίας

 

Σύμφωνα με πληροφορίες από διπλωματικές πηγές τις οποίες επικαλούνται τουρκικά μέσα ενημέρωσης, ο Χακάν Φιντάν «θα επιστήσει την προσοχή στο γεγονός ότι τα Βαλκάνια, που είναι επίσης γνωστά ως ‘Νοτιοανατολική Ευρώπη’, αποτελούν βασική προτεραιότητα της Τουρκίας τόσο από γεωγραφική, πολιτική και οικονομική άποψη όσο και από την άποψη των ιστορικών, πολιτιστικών και ανθρωπιστικών δεσμών ενώ θα επισημάνει ότι η Τουρκία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των Βαλκανίων». Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ο Χακάν Φιντάν «αναμένεται να επισημάνει ότι η διαφύλαξη της ειρήνης και της σταθερότητας στα Βαλκάνια είναι μεταξύ των προτεραιοτήτων της εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας και ότι η Τουρκία συμβάλλει στις προσπάθειες αποτροπής των εντάσεων στην περιοχή που ενδέχεται να απειλήσουν αυτό το περιβάλλον». Ο Τούρκος ΥΠΕΞ «υποδεικνύοντας ότι η Τουρκία, ως αντανάκλαση της αποτελεσματικής υποστήριξής της στους διεθνείς μηχανισμούς στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη και στο Κόσοβο συμβάλει στη διεθνή στρατιωτική παρουσία, όπως στην Ειρηνευτική Δύναμη του ΝΑΤΟ στο Κόσοβο (KFOR) και στην Ειρηνευτική Αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUFOR), θα σημειώσει ότι η χώρα από τις 10 Οκτωβρίου έχει επιφορτιστεί με επιτυχία τη Διοίκηση της KFOR».

Ο Χακάν Φιντάν «αναμένεται να κάνει έκκληση προς τις χώρες της περιοχής και τη διεθνή κοινότητα προκειμένου να ‘υποστηρίξουν την εγκαθίδρυση μιας δίκαιης και διαρκούς ειρήνης στη Γάζα’», αναφέρουν οι ίδιες πηγές.

 

Επαφές με ηγέτες πριν την συνάντηση

 

Ο Τούρκος ΥΠΕΞ συναντήθηκε και με τον Πρόεδρο της Αλβανίας Bajram Begaj, πριν από τη Σύνοδο Κορυφής. Η συνάντηση κοινοποιήθηκε στον επίσημο λογαριασμό του τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ ο Αλβανός πρόεδρος Begaj, σε ανάρτηση στον λογαριασμό του στο X, σημείωσε ότι είχαν γόνιμες συνομιλίες με τον υπουργό Φιντάν, για την ενίσχυση των δεσμών μεταξύ των δύο χωρών και την προώθηση της περιφερειακής συνεργασίας. Επίσης Χακάν Φιντάν συναντήθηκε και είχε χειραψία με την 6η Πρόεδρο της Βόρειας Μακεδονίας Gordana Siljanovska-Davkova.

Ο Τούρκος ΥΠΕΞ συναντήθηκε με τον Σέρβο ομόλογό του, τον Υπουργό Εξωτερικών Marko Djuric. Επίσης συναντήθηκε με τον Πρόεδρο του Συμβουλίου της Προεδρίας της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης Denis Becirovic. Χαιρέτησε επίσης την πρόεδρο του Κοσόβου Vjosa Osmani.

ΗΠΑ: Οι δυνάμεις στην Αλεξανδρούπολη δεν είναι για Τουρκία, αλλά για Ουκρανία

Ο στόχος της συσσώρευσης δυνάμεων στην Αλεξανδρούπολη δεν είναι η Τουρκία, δήλωσε ο Αμερικανός Πρέσβης στην Άγκυρα Τζέφ Φλέικ λέγοντας ότι οι ΗΠΑ δεν ευνοούν. Ωστόσο ο Αμερικανός Πρέσβης άφησε αιχμή εναντίον της Άγκυρας λέγοντας ότι η Τουρκία βοήθησε με την εφαρμογή της Συνθήκης του Μοντρέ, ωστόσο αυτό εμπόδισε και τους συμμάχους να στείλουν τις προμήθειές τους στην Ουκρανία. Ο Αμερικανός Πρέσβης επικρότησε την προσέγγιση Ελλάδας – Τουρκίας για άλλη μια φορά. Για συνάντηση του Τούρκου Προέδρου Ταγίπ Ερντογάν με τον Αμερικανό ομόλογό του Τζο Μπάιντεν, ο Τζέφ Φλέικ είπε ότι θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί κατά τη σύνοδο του ΝΑΤΟ.

 

Σε σηλώσεις στο CNN Turk από Πρέσβη των ΗΠΑ στην Άγκυρα είπε:

«Εκτιμούμε τους συμμάχους μας στο ΝΑΤΟ. Δεν προτιμάμε το ένα από το άλλο. Μια μικρή συσσώρευση έχει γίνει στην Αλεξανδρούπολη, αλλά αυτό είναι πολύ απαραίτητο για να στηρίξει τις αμυντικές προσπάθειες στην Ουκρανία. Η Τουρκία βοήθησε πολύ με την εφαρμογή της Συνθήκης του Μοντρέ, αλλά αυτό εμποδίζει και τους συμμάχους να στέλνουν προμήθειες στην Ουκρανία. Η συσσώρευση στην Ελλάδα είναι απλώς μια προσπάθεια για να διευκολυνθούν οι προμήθειες. Δεν ευνοούμε τον έναν σύμμαχο έναντι του άλλου. Η Τουρκία και η Ελλάδα αποφάσισαν ότι το Αιγαίο θα ήταν μια θάλασσα ειρήνης. Αυτό είναι πολύ ωραίο».

 

«Μεγάλο βήμα η συμφωνία για F-16 με Τουρκία»

Για την πώληση F16 στην Τουρκία, ο Τζέφ Φλέικ είπε: «ειλικρινά, η συμφωνία που επιτεύχθηκε τον Ιανουάριο ήταν να ενημερώσει η κυβέρνηση (των ΗΠΑ) το Κογκρέσο για τηνπρόθεσής της να πουλήσει (τα F16). Το Κογκρέσο το ενέκρινε και πιο πρόσφατα, η Τουρκία υπέγραψε συμφωνία, που ονομάζεται επιστολή συμφωνίας, με τη Lockheed Martin, η οποία θα παράγει νέα αεροπλάνα και αργότερα θα ανανεώνει παλιά μοντέλα μαζί με την Τουρκία. Ως εκ τούτου, το Block 70 είναι το πιο προηγμένο τεχνολογικά F-16 και είναι πολύ σημαντικό η Τουρκία να παραμείνει σε συνεργασία με τους εταίρους της στο ΝΑΤΟ. Γι αυτό λοιπόν πρόκειται για ένα μεγάλο βήμα».

«Αν λυθεί ζήτημα S400, μπορεί να αγοράσει F35»


Για τον αποκλεισμό της Τουρκίας από το πρόγραμμα των μαχητικών F35, ο Τζέφ Φλέικ είπε: «Χαιρετίζουμε κάθε βήμα που γίνεται σχετικά με τη λύση του προβλήματος των S-400, το οποίο εμποδίζει την Τουρκία να λάβει μέρος στο πρόγραμμα F-35. Εάν σημειωθεί πρόοδος σε αυτό το θέμα, θα χαιρετούσαμε νέες συνομιλίες με την Τουρκία. Η επιστροφή στην κοινή παραγωγή είναι ένα δύσκολο σημείο, αλλά αφήνω την απόφαση για αυτό το θέμα στους συνεργάτες. Ωστόσο, μπορεί να γίνει αγοραπωλησία».

«Καλέσαμε Ερντογάν στον Λευκό Οίκο»

Για την επίσκεψη Ερντογάν στον Λευκό Οίκο, ο Τζέφ Φλέικ είπε: «Έχουμε ανοιχτή πρόσκληση στον Πρόεδρο Ερντογάν να έρθει στον Λευκό Οίκο εάν τα προγράμματά μας συμβαδίσουν. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί και στη σύνοδο του ΝΑΤΟ. Είμαστε σε ετοιμότητα για όποιες συναντήσεις υψηλού επιπέδου μπορούμε να έχουμε».

Τουρκική αντιπολίτευση κατά ΑΚΡ: Θέλουν να δώσουν τη γη μας στο Ισραήλ και την Ελλάδα

Την τουρκική κυβέρνηση του ΑΚΡ καταγγέλλει ο αρχηγός της τουρκικής αξιωματικής αντιπολίτευσης Οζγκιούρ Οζέλ ότι ‘εξωθεί’ τους Τούρκους αγρότες σε δανειακή εξάρτηση από τράπεζες με ελληνικά και ισραηλινά συμφέροντα. Ο πρόεδρος του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος (CHP)κατηγορεί την κυβέρνηση AKP για την περιοριστική πολιτική που ασκείται στην παροχή αγροτικών δανείων. Πάντως σημειώνεται ότι θέμα ‘δανειακής εξάρτησης’ Τούρκων αγροτών από ‘ελληνκά κεφάλαια’ δεν έχει εμφανιστεί πρόσφατα στην ατζέντα των τουρκικών ΜΜΕ, ενώ αξιοσημείωτος είναι και ο συνδυασμός Ελλάδας και Ισραήλ (ως κατ’ εξοχήν ‘εχθρικών δυνάμεων’) στην αντιπολιτευτική ρητορική του Προέδρου του CHP.

Η αντιπολιτευτική εφημερίδα Σοζτζού, υπό τον τίτλο ‘Ζήτημα επιβίωσης’ αναφέρει ότι ο Οζγκιούρ Οζέλπροειδοποίησε: «Θέλουν να δώσουν τη γη μας στο Ισραήλ και την Ελλάδα». Σύμφωνα με την εφημερίδα, ο αρχηγός του CHP εφιστώντας την προσοχή στο γεγονός ότι οι αγρότες μπορούν να πάρουν πιο ευνοϊκά δάνεια από τράπεζες με ελληνικά ή ισραηλινά κεφάλαια δήλωσε τα εξής:

«Ο στόχος είναι να υποθηκεύσουν τα εδάφη μας. Αυτοί που δεν μπόρεσαν να καταλάβουν αυτά τα εδάφη με τους στρατούς τους, αυτοί που δεν μπόρεσαν να τα υποτάξουν με τα κανόνια και τα τουφέκια, τώρα προσπαθούν να κερδίσουν τα εδάφη μας με υποθήκες και να τα προσαρτήσουν στο Ισραήλ και την Ελλάδα». Ο πρόεδρος του CHP προέβη σε δηλώσεις στο Φεστιβάλ Κερασιού της Μπορνόβα, στην περιοχή Σμύρνης, αναφέροντας ότι εταιρείες με ελληνικά ή ισραηλινά κεφάλαια παρέχουν πιο ευνοϊκά δάνεια στους αγρότες σε σχέση με την τράπεζα Ziraat Bank και δήλωσε: «Σκοπός τους είναι να υποθηκεύσουν τα εδάφη μας. Αυτό είναι πραγματικά ζήτημα επιβίωσης».

 

«Η Τουρκία έχασε έκταση ίση με Ολλανδία»

 

Ο Οζγκιούρ Οζέλ υποστήριξε ότι οι Τούρκοι αγρότες εξαρτώνται από τράπεζες με ξένα κεφάλαια για τη χορήγηση αγροτικών δανείων και συνέχισε ως εξής: «Τα τελευταία 20 χρόνια η γεωργική έκταση που έχει ‘χάσει’ η Τουρκία ισοδυναμεί με την έκταση ολόκληρης της Ολλανδίας. Παντού, εταιρείες με ελληνικά ή ισραηλινά κεφάλαια παρέχουν πιο ευνοϊκά αγροτικά δάνεια, γεγονός που συνιστά ένα στρατηγικό βήμα. Η διαχείριση της Ziraat Bank είναι κακή. Δίνει δάνεια με χαμηλό επιτόκιο στους πλούσιους αλλά όταν πρόκειται για αγρότες συνωστίζονται στην αναμονή. Ορισμένοι άνθρωποι επωφελούνται άλλοι όχι. Και τότε η ελληνική τράπεζα ή εταιρείες με ισραηλινά κεφάλαια δίνουν αγροτικά δάνεια με χαμηλότερο επιτόκιο από τη Ziraat Bank. Είναι φθηνότερες και από τις υπόλοιπες εγχώριες τράπεζες. Ο σκοπός τους είναι να υποθηκεύσουν τα εδάφη μας. Αυτοί που δεν μπόρεσαν να καταλάβουν αυτά τα εδάφη με τον στρατό τους, αυτοί που δεν μπόρεσαν να τα υποτάξουν με κανόνια και τουφέκια, τώρα επιχειρούν να κερδίσουν εδάφη μέσω υποθήκευσης και να προσαρτήσουν  εδάφη μας στο Ισραήλ και την Ελλάδα. Απευθύνομαι από εδώ σε αυτούς που διοικούν την Τουρκία... Αν δεν φροντίσετε τους δικούς σας αγρότες, αν δεν τους δώσετε κατάλληλα δάνεια, αν δεν διαγράψετε τους τόκους όσων δεν μπορούν να αποπληρώσουν τα χρέη τους, αν τους υποθηκεύσετε σε άλλους όταν έρθει η μέρα, αυτό θα αποτελέσει το πραγματικό πρόβλημα επιβίωσης. Εμείς μπορούμε και βλέπουμε αυτό το ζήτημα της επιβίωσης και θα σηκώσουμε τα μανίκια για να το λύσουμε».

Αποκλειστική συνέντευξη Τουρκάλλας Ζεϊνέπ Μποζ για μάρμαρα Παρθενωνα: ‘Ενιωσα την ανάγκη να αντιδράσω και να διορθώσω Βρετανούς

"Ένιωσα την ανάγκη να αντιδράσω και να διορθώσω" την βρετανική πλευρά δήλωσε στον Αντ1 και στο ‘Εδώ Τουρκία’ η επικεφαλής της υπηρεσίας καταπολέμησης της αρχαιοκαπηλίας, του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας η οποία σε Σύνοδο της UNESCO στήριξε την Ελλάδα στο θέμα της επιστροφής των μαρμάρων του Παρθενώνα. Επανέλαβε πως τέτοιο φιρμάνι δεν υπάρχει στα αρχεία της Τουρκίας και πως οι Βρετανοί βασίζονται σε ένα έγγραφο με ιταλική μετάφραση που δεν έχει ούτε υπογραφή ούτε και σφραγίδα του Σουλτάνου. Η Ζεϊμέπ Μποζ είπε πως υπάρχει μια αμοιβαία συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας και πως είναι δύο χώρες που ανέκαθεν ήξεραν πώς να τηρούν στάση πάνω από την πολιτική.

 

«Πάντα τηρούσαμε στάση υπέρ της Ελλάδας»

 

Σε συνέντευξή της στον Αντ1 και το ‘Εδώ Τουρκία’, η Ζεϊνέπ Μποζ δήλωσε: «Πάντα τηρούσαμε στάση υπέρ της Ελλάδας στο θέμα της επιστροφής των μαρμάρων του Παρθενώνα, υποστηρίζοντας ότι η Ελλάδα θα πάρει πίσω τα μάρμαρα του Παρθενώνα. Υπάρχει μια αμοιβαία συνεργασία. Η Ελλάδα και η Τουρκία είναι δύο χώρες που ανέκαθεν ήξεραν πώς να τηρούν στάση πάνω από την πολιτική. Υπό αυτή την έννοια, πρόκειται για δύο χώρες που ενεργούν ώριμα»

Η Ζεϊνέπ Μποζ είπε πως κατά τη 24η Σύνοδο της Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO για την Επιστροφή των Πολιτιστικών Αγαθών στις Χώρες Προέλευσης (ICPRCP)στο Παρίσι, συζητήθηκε όπως γίνεται κάθε φορά το θέμα των μαρμάρων του Παρθενώνα. Πρώτα οι εκπρόσωποι της Ελλάδας έκαναν τη δική τους παρουσίαση, στη συνέχειαμίλησε η βρετανική πλευρά. «Ενώ έκανε αυτές τις δηλώσεις, είπε ότι αυτά τα έργα ‘λήφθηκαν νόμιμα σύμφωνα με το βρετανικό δίκαιο’. Μπορεί να είναι έτσι, μπορεί να το αξιολογούν έτσι, δεν μπορώ να το σχολιάσω. Ωστόσο, είπε ότι ‘τα έλαβαν από την Οθωμανική Αυτοκρατορία νόμιμα στο πλαίσιο των οθωμανικών νόμων εκείνης της περιόδου’. Χρησιμοποίησε λοιπόν κάτι, μια πρόταση, που μου έλεγε κάτι. Ένιωσα την ανάγκη να αντιδράσω σε αυτό εκεί. Πιο συγκεκριμένα, ένιωσα την ανάγκη να το διορθώσω. Διότι δεν υπάρχει φιρμάνι στα αρχεία μας σχετικά με αυτό το θέμα που να δείχνει ότι πουλήθηκαν (τα Ελγίνεια) νόμιμα από τους Οθωμανούς, όπως λέει η Βρετανία. Το μόνο έγγραφο που συζητείται είναι μια ιταλική μετάφραση, και ακόμη και το περιεχόμενο αυτής της ιταλικής μετάφρασης, ακόμα κι αν είναι πρωτότυπο, το περιεχόμενό του δεν είναι 100% καθαρό, όταν το συγκρίνετε με την εργασία που έγινε. Δεν υπάρχει σφραγίδα, υπογραφή ή σφραγίδα Σουλτάνου οπουδήποτε σε αυτήν την ιταλική μετάφραση. Από αυτή την άποψη, φυσικά, δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι μπορεί να έχει επίσημη ισχύ», ανέφερε ο Ζεϊνέπ Μποζ.

‘Όπως είπε: «Με τον ίδιο τρόπο, δεν υπάρχει κανένα έγγραφο στα αρχεία μας που να υποστηρίζει κάτι τέτοιο. Η Τουρκία ήταν πάντα υπέρ της επιστροφής των μαρμάρων του Παρθενώνα στη χώρα τους, και η Ελλάδα υποστήριζε πάντα τις προσπάθειες της Τουρκίας κατά του λαθρεμπορίου, και οι δύο χώρες το έκαναν αμοιβαία. Πιστεύω όμως ότι το ότι το είπαμε τόσο ανοιχτά τράβηξε την προσοχή και το ενδιαφέρον του ελληνικού κοινού».

 

«Δεν υπάρχει ούτε σφραγίδα, ούτε υπογραφή»

 

Ειδικά για το έγγραφο με ιταλική μετάφραση που έχουν στα χέρια τους οι Βρετανοί, η Ζεϊμέπ Μποζ είπε πως «δεν υπάρχει σφραγίδα, υπογραφή, οτιδήποτε μπορείς να σκεφτείς που να δείχνει ότι αυτό είναι επίσημο έγγραφο. Ξέρετε, μπορούμε και σήμερα να κάνουμε κάτι σαν αυτό: Μπορούμε να γράψουμε κάτι σε ένα κομμάτι χαρτί, να περιμένουμε να περάσουν 200 χρόνια και μετά να περιμένουμε να γίνει αποδεκτό ως επίσημο έγγραφο. Όπως δεν μπορείς να το κάνεις αυτό, το ίδιο και αυτή η ιταλική μετάφραση δεν έχει επίσημη αξία».

 

«Οι διπλωμάτες Ελλάδας Τουρκίας θα αποφασίσουν»

 

Σε ερώτηση εάν η Τουρκία θα μπορούσε να ενημερώσει και γραπτώς τους Βρετανούς ότι δεν υπάρχει τέτοιο φιρμάνι που να αποδεικνύει τους ισχυρισμούς τους, η Ζεϊνέπ Μποζ είπε πως «είναι καθήκον των διπλωματών να πάρουν μια τέτοια απόφαση». «Σε αυτή τη φάση είπα στη συνάντηση ότι η Τουρκία δεν έχει τέτοιο επίσημο έγγραφο. Και νομίζω ότι στο μέλλον θα συναντηθούν οι δύο χώρες, θα συναντηθούν Ελλάδα και Τουρκία, και μαζί θα αποφασίσουν ποιο δρόμο θα ακολουθήσουν, και αν υπάρξει κοινό σημείο, είμαι σίγουρη ότι θα αποφασίσουν ποιο δρόμο θα ακολουθήσουν μέσω διμερών συναντήσεων».

Μάλιστα η Ζεϊνέπ Μποζ ανέφερε πως «δεν είναι κάτι καινούριο ότι η φιλία και η αλληλοστήριξή μας (με την Ελλάδα) σε αυτόν τον τομέα. Λειτουργούμε ως ένα εκεί, έτσι ήταν πάντα στην UNESCO».

 

Μητσοτάκης ευχαρίστησε Αταμάν για νίκη Παναθηναϊκού στην Ευρωλίγκα

Τον Τούρκο προπονητής Εργκίν Αταμάν, ο οποίος κατέκτησε το πρωτάθλημα της Ευρωλίγκας με τον Παναθηναϊκό, συνεχάρη ο  Πρωθυπουργού Κυριάκος Μητσοτάκη.

«Ο Έλληνας πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης με κάλεσε προσωπικά στο τηλέφωνο και με συνεχάρη για το πρωτάθλημα του Παναθηναϊκού και με ευχαρίστησε. Δήλωσε επίσης ότι εκτός από την αθλητική επιτυχία, αυτό που έχω κάνει εδώ από την αρχή της σεζόν έχει συμβάλει στις ελληνοτουρκικές σχέσεις με πολύ σοβαρό τρόπο, για το οποίο με ευχαρίστησε ιδιαίτερα»», είπε ο  Τούρκος προπονητής.

Μποζάι και Μπιζάκης συζήτησαν πρόσθετους τρόπους συνεργασίας Ελλάδας - Τουρκίας

Πρόσθετους τρόπους συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας συζήτησε ο Έλληνας Πρέσβης στην Άγκυρα Θεόδωρος Μπιζάκης με τον Αναπληρωτή Υπουργό και Διευθυντή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του Τουρκικού ΥΠΕΞ, Μεχμέτ Κεμάλ Μποζάι ο οποίος θα είναι πλέον ο συνομιλητής των ομολόγων του Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου και ΚώστΑ Φραγκογιάννη.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η συνάντηση είχε καθοριστεί πριν ο Μεχμέτ Κεμάλ Μποζάι αναλάβει τα νέα του καθήκοντα στο πλαίσιο των οποίων είναι και ο φάκελος Ελλάδα.

Το τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών ανέβασε φωτογραφία του Τούρκου Αναπληρωτή Εξωτερικών με τον Έλληνα Πρέσβη στον λογαριασμό του στο τουίτερ με την ακόλουθη δήλωση:

«Ο Αναπληρωτής Υπουργός και Διευθυντής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, Μεχμέτ Κεμάλ Μποζάι

δέχθηκε τον Θεόδωρο Μπιζάκη, Πρέσβη της Ελλάδας στην Τουρκία, σε μια επίσκεψη αβροφροσύνης. Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν διμερείς σχέσεις και πρόσθετοι οδοί συνεργασίας».

Εθνικιστικό παραλήρημα Μπαχτσελί για Βυζάντιο

Βυζάντιο, Ιουστινιανό, Αγία Σοφία και Kόκκινη Μηλιά, θυμήθηκε ο ηγέτης του ακροδεξιού κόμματος ΜΗΡ, Ντεβλέτ Μπαχτσελί, στο σημερινό του εθνικιστικό παραλήρημα ενώπιον της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματός του.

Ο ακροδεξιός ηγέτης και εταίρος του Τούρκου Προέδρου Ταγίπ Ερντογάν τα έβαλε με την αντιπολίτευση κατηγορώντας την ότι έγινε πιόνι εσωτερικών και εξωτερικών επιχειρήσεων που προσπαθούν να αναβιώσουν το φάντασμα του Βυζαντίου.

Χαρακτήρισε το Βυζάντιο προπύργιο τυραννίας το οποίο κατέρρευσε χάρη στην ευφυΐα και την ανδρεία του σουλτάνου Μωάμεθ του Πορθητή.

Μίλησε ακόμη και για ‘μέτωπο κατοχικών δυνάμεων’ που έχασαν τον ύπνο τους με την μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί.

Μέχρι και το άγαλμα του Ιουστινιανού μπροστά από την Αγία Σοφία που κατέρρευσε τον 14ο αιώνα θυμήθηκε ο Ντεβλέτ Μπαχτσελί υποστηρίζοντας πως ήταν σημάδι τη τουρκικής κατάκτησης και της πτώσης του Βυζαντίου.

«Η Κωνσταντινούπολη ήταν για μας η Κόκκινη Μηλιά και τα όνειρα αιώνων έγιναν πραγματικότητα πριν από 571 χρόνια», είπε ο Ντεβλέτ Μπαχτσελί.

 

Πως θα διδάσκεται η Γαλάζια Πατρίδα στα τουρκικά σχολεία από τον Σεπτέμβριο;

Η Γαλάζια Πατριδα, το Αιγαίο και Κύπρος θα διδάσκεται και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο στην Τουρκία από την νέα σχολική χρονιά.

Στα αποσπάσματα από το αναθεωρημένο Πρόγραμμα Σπουδών βασικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Τουρκία μπορεί να δει κανείς πως θα διδάσκονται τα μαθήματα αυτά σε κάθε τάξη.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (4 Η , 5Η , 6Η , 7Η Τάξη – Γυμνάσιο)

 

5 η Τάξη  

 

 Θέμα 1: Ζώντας Μαζί

« Στους μαθητές παρέχονται γραπτές και ο/α πηγές σχετικά με τα πολιτιστικά χαρακτηριστικά της χώρας μας, της ‘τδβκ’και διαφορετικών χωρών.

«Τα πολιτιστικά χαρακτηριστικά της χώρας μας, της ‘τδβκ’ και διαφορετικών χωρών συγκρίνονται ως προς τις ομοιότητες και διαφορές. Σε αυτό το πλαίσιο, συζητούνται οι ομοιότητες μεταξύ υμών και της ‘τδβκ’ όσον αφορά ιστορικούς και πολιτιστικούς δεσμούς.

 

 6 η Τάξη

Θέμα 2: Ο Κόσμος, το Σπίτι μας

«Στο πλαίσιο του προσδιορισμού θέσης της χώρας μας αναφέρονται οι θαλάσσιοι γείτονές μας ‘τδβκ’, Λίβανος, Παλαιστίνη, Αίγυπτος, Λιβύη, Ρωσία, Ουκρανία και Ρουμανία και ζητείται από τους μαθητές να δείξουν τους γείτονες αυτούς στους χάρτες».

«Στο θέμα της προστασίας και υπεράσπισης των δικαιωμάτων και συμφερόντων της χώρας μας σε θαλάσσιες δικαιοδοσίες, τονίζεται η σημασία της ‘Γαλάζιας Πατρίδας’ για τη γεωπολιτική της χώρας μας όσον αφορά τα σύνορα του Αιγαίου, της Μαύρης Θάλασσας, της Μεσογείου και της Θάλασσας του Μαρμαρά. Στο πλαίσιο της αξίας του πατριωτισμού, υπογραμμίζεται η σημασία της προστασίας των περιουσιακών στοιχείων της χώρας και της ανεξαρτησίας τού κράτους.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ (9Η , 10Η , 11Η , 12Η Τάξη - Λύκειο)

 

9 η Τάξη

 

Θέμα 2: Τεχνολογίες πληροφοριών χώρου

«Τονίζεται η σημασία των χαρακτηριστικών θέσης της Τουρκίας, συζητούνται επίσης χάρτες που σχετίζονται με τη ‘Γαλάζια Πατρίδα’ και την ‘Ουράνια Πατρίδα’ (Εθνικός Εναέριος Χώρος). Κατά τη διαδικασία αυτή, τονίζεται ο αγώνας της Τουρκίας ενάντια σε άδικες απαιτήσεις που αγνοούν τα νομικά και γεωγραφικά της δικαιώματα στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο και υπογραμμίζεται η αξία του πατριωτισμού. Σε αυτή τη διαδικασία, αναφέρεται επίσης ότι το Αιγαίο Πέλαγος ήταν γνωστό στο παρελθόν ως Θάλασσα των Νησιών. Αναφέρεται η σημασία του νησιού της Κύπρου για την Τουρκία και τον τουρκικό κόσμο»

 

11η Τάξη

 

Θέμα 3: Φυσικά συστήματα και διεργασίες

«Ο σχεδιασμός μπορεί να γίνει με τη χρήση της μεθόδου της συνεργατικής μάθησης προκειμένου να διεξαχθεί έρευνα σχετικά με τις περιβαλλοντικές (βιοποικιλότητα, αειφορία κ.λπ.), οικονομικές (γεωργία, ενέργεια, βιομηχανία, μεταφορές, τουρισμός, εξόρυξη κ.λπ.), πολιτικές (υφαλοκρηπίδα και Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη, ‘Γαλάζια Πατρίδα’, διασυνοριακά ύδατα, ύδατα που σχηματίζουν σύνορα, παραγωγή ενέργειας κ.λπ.) και κοινωνικοπολιτισμικές (ανάπτυξη πολιτισμών, φεστιβάλ, υγεία, αθλητισμός κ.λπ.) επιπτώσεις των υδάτων στην Τουρκία. [...] Οι ομάδες ενθαρρύνονται να συλλέξουν πληροφορίες σχετικά με μελέτες περιπτώσεων που αντικατοπτρίζουν τις περιβαλλοντικές, οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικοπολιτιστικές επιπτώσεις των υδάτων στην Τουρκία. Για παράδειγμα, όταν πρόκειται για τη ‘Γαλάζια Πατρίδα’ (Μαύρη Θάλασσα, Μεσόγειος Θάλασσα, Αιγαίο Πέλαγος, Θάλασσα του Μαρμαρά), μπορούν να διερευνηθούν οι λόγοι για τους οποίους η Τουρκία δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος της Σύμβασης του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας, τα δικαιώματά της στα διεθνή ύδατα σήμερα/στο μέλλον ή το έργο ύδρευσης που πραγματοποιείται με την ‘τδβκ’. [...] Στους μαθητές μπορούν να ανατεθούν ερευνητικές εργασίες σχετικά με διεθνή προβλήματα και λύσεις που σχετίζονται με το νερό, τη Συμφωνία για την οριοθέτηση θαλάσσιας δικαιοδοσίας στη Μεσόγειο που υπογράφηκε μεταξύ της Τουρκίας και της Λιβύης, τις περιφερειακές διαφωνίες για το νερό, την εθνική ασφάλεια και την ασφάλεια του νερού, τις άδικες απαιτήσεις για τους υδάτινους πόρους της Τουρκίας, τα νησιά της Τουρκίας, τη διεθνή μετανάστευση στην Τουρκία λόγω της ξηρασίας ή πιθανά σενάρια μετανάστευσης που σχετίζονται με το νερό στο εσωτερικό της χώρας.

 

Θέμα 5: Οικονομικές δραστηριότητες και επιπτώσεις τους

«Συζητείται το χαρακτηριστικό της Τουρκίας να αποτελεί ενεργειακό διάδρομο και η σημασία της ‘Γαλάζιας Πατρίδας’ όσον αφορά την παραγωγή ενέργειας»

 

Θέμα 7: Περιφέρειες, χώρες και παγκόσμιες διασυνδέσεις

«Στο πλαίσιο της γεωγραφικής θέσης της Τουρκίας, συλλέγονται πληροφορίες σχετικά με τα αποτελέσματα των πολιτιστικών σχέσεων στις περιοχές με τις οποίες αλληλεπιδρά (Καύκασος, βαλκανικές χώρες, ‘Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου’, Μέση Ανατολή, Αφρική) και τις επιπτώσεις τους στις περιοχές αυτές»

 

12 η Τάξη

 

Θέμα 5: Οικονομικές δραστηριότητες και επιπτώσεις τους

«Προσδιορίζονται οι λόγοι για την ανάγκη διαφοροποίησης των συστημάτων μεταφορών. Ερμηνεύονται οι κοινωνικοοικονομικές, περιβαλλοντικές και πολιτικές συνέπειες αυτής της διαφοροποίησης. Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας, αναφέρεται η σημασία της ‘Γαλάζιας Πατρίδας’ για τις θαλάσσιες μεταφορές της Τουρκίας».

 

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΤΑΤΟΥΡΚΙΣΜΟΥ (12η Τάξη)

«Στο πλαίσιο του Προγράμματος Σπουδών του μαθήματος ‘Τουρκική Δημοκρατία -- Ιστορία της Τουρκικής Επανάστασης και του Ατατουρκισμού’, θα πρέπει να συμπεριληφθούν στον κατάλογο ανάγνωσης βιβλία γραμμένα από αρμοδίους σχετικά με τη ζωή του Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ, τα γεγονότα κατά τη διάρκεια του Εθνικού Αγώνα, τον τουρκικό εκσυγχρονισμό, την επιστήμη, την εκπαίδευση και τον πολιτισμό κατά την περίοδο της Δημοκρατίας, καθώς και σχετικά με τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και την τουρκική εξωτερική πολιτική, το Κυπριακό Πρόβλημα, το αβάσιμο των διεκδικήσεων του Πόντου και των Αρμενίων».

 

 Θέμα 3: Η Τουρκία από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο στη διαδικασία της Παγκοσμιοποίησης

«Μέσα από διάφορες πηγές παρέχεται η δυνατότητα στους μαθητές να εξετάσουν τα θέματα: Πόλεμος της Κορέας, ένταξη της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ, Κυπριακό πρόβλημα και Κυπριακή Ειρηνευτική Επιχείρηση, ελληνοτουρκικές σχέσεις, θαλάσσια γεωπολιτική της Τουρκίας και θαλάσσια δικαιοδοσία της Τουρκίας - ‘Γαλάζια Πατρίδα’, ανυπόστατοι αρμενικοί ισχυρισμοί και τρομοκρατία ASALA, σχέσεις Τουρκίας-Ευρωπαϊκής Ένωσης, σχέσεις με τον Τουρκικό Κόσμο, πρόβλημα Ναγκόρνο-Καραμπάχ και Βοσνιακός Πόλεμος,ως προς την αλλαγή και τη συνέχεια της εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας από την αρχή της περιόδου του Ψυχρού Πολέμου. [...] Μπορεί να ζητηθεί [από τους μαθητές] να αναλύσουν γραπτές και οπτικές πηγές σχετικά με το Κυπριακό Πρόβλημα και να ετοιμάσουν μια αναφορά προς τα Ηνωμένα Έθνη σχετικά με τις πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές αδικίες που υφίστανται οι Τούρκοι στο νησί. [...] Μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές να ερευνήσουν τη ζωή και το έργο μιας από σημαντικές προσωπικότητες όπως ο Alija Izetbegović, ο Rauf Denktaş, ο Dr. Sadık Ahmet, ο Muhammad Ali Jinnah, ο İsa Yusuf Alptekin και να παρουσιάσουν μια βιογραφία».

 

Εγκρίθηκε το πρόγραμμα σπουδών από Υπουργεί Παιδείας Τουρκίας

 

Το νέο σχολικό πρόγραμμα σπουδών που εγκρίθηκε πλέον από το Ανώτατο Συμβούλιο Παιδείας και επικυρώθηκε από τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας Γιουσούφ Τεκίν. Στο πλαίσιο του μαθήματος εξετάζονται και οι δεσμοί της Τουρκίας με την κατεχόμενη Κύπρο.

Το νέο σχολικό πρόγραμμα είχε προβληθεί με ειδική καμπάνια υπό τον τίτλο «Türkiye yüzyılı maarif modeli» («Εκπαιδευτικό Μοντέλο για τον Αιώνα της Τουρκίας»), στο πλαίσιο της οποίας υπογραμμίστηκαν συγκεκριμένοι νεωτερισμοί και εκπαιδευτικές στοχεύσεις, μεταξύ των οποίων και η ένταξη του δόγματος της «Γαλάζιας Πατρίδας» με συστηματικό τρόπο στη διδακτέα ύλη του μαθήματος Γεωγραφίας στο Λύκειο.

 Σύμφωνα με σχετικό αναλυτικό δημοσίευμα του πρακτορείου Anadolu, ολοκληρώθηκε πλέον η διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης, κατά την οποία ελήφθησαν 67.284 απόψεις και προτάσεις από φορείς της εκπαίδευσης βάσει των οποίων έγιναν κάποιες αναθεωρήσεις από το Ανώτατο Συμβουλίου Παιδείας. Στη συνέχεια, ο Υπουργός Παιδείας ενέκρινε τη νέα διδακτέα ύλη και το πρόγραμμα σπουδών δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας.

 

Και η ζωή Ατατούρκ

 

Το νέο πρόγραμμα σπουδών θα εφαρμοστεί σταδιακά: Η εφαρμογή του θα ξεκινήσει από την προσχολική εκπαίδευση, την 1η τάξη του Δημοτικού, την 5η τάξη (έναρξη του Γυμνασίου) και την 9η τάξη (έναρξη του τ/Λυκείου), από το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος. Σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα, στο νέο πρόγραμμα σπουδών η αυστηρά ακαδημαϊκή ύλη έχει μειωθεί κατά 35% ενώ το πρόγραμμα σπουδών της προσχολικής εκπαίδευσης απλοποιήθηκε κατά 50%. Παράλληλα, δόθηκε έμφαση στις δεξιότητες που σχετίζονται με την καθημερινή ζωή στη διδασκαλία των μαθηματικών και των φυσικών επιστημών. Περιγράφοντας αναλυτικά το νέο περιεχόμενο της αναθεωρημένης ύλης συγκεκριμένων μαθημάτων, το δημοσίευμα του Anadolu αναφέρει:

Στο νέο πρόγραμμα σπουδών σε κάποια μαθήματα περιλαμβάνεται ύλη που αφορά στην ανάπτυξη της Τουρκίας. Στο μάθημα της Ιστορίας της Τουρκικής Επανάστασης και του Κεμαλισμού θα περιλαμβάνεται η ζωή του Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ και η ιστορία της ίδρυσης της Τουρκικής Δημοκρατίας, καθώς και οι εξελίξεις στην εθνική βιομηχανία.

 

Στο Λύκειο η ‘Γαλάζια Πατρίδα’

 

Στο μάθημα της Γεωγραφίας (9η Τάξη) θα εξεταστούν οι έννοιες της «Γαλάζιας Πατρίδας» και της «Ουράνιας Πατρίδας».

Στο νέο πρόγραμμα σπουδών θα περιλαμβάνεται η μελλοντική κατάσταση των εθνικών και διεθνών υδάτων. Συγκεκριμένα, στο πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος της Γεωγραφίας, εξασφαλίστηκε ότι η Τουρκία θα γίνεται αντιληπτή ως ενιαία πατρίδα, με την κυριαρχία της στην ξηρά, τη θάλασσα και τον αέρα. Με τον τρόπο αυτό, το πρόγραμμα στοχεύει στην παροχή μιας ολοκληρωμένης διδασκαλίας της Γεωγραφίας η οποία να περιλαμβάνει τον χερσαίο, θαλάσσιο και εναέριο χώρο της χώρας. Για τη σύνταξη του προγράμματος εφαρμόστηκε μια προσέγγιση επικεντρωμένη στην Τουρκία και τον Τουρκικό Κόσμο και βασισμένη στην ερμηνεία και εξήγησή του από ιστορική, πολιτική, νομική, οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική άποψη.

 

Εξετάζοναι και δεσμοί Τουρκίας με ‘τδβκ’

 

Εξετάζονται πλέον εκτενέστερα οι ιστορικοί, πολιτιστικοί και γεωπολιτικοί δεσμοί της Τουρκίας με την ‘τδβκ’ ιδίως και με τα υπόλοιπα τουρκικά κράτη. Επιπλέον, δίδεται έμφαση: στις έρευνες της χώρας για υδρογονάνθρακες στη ‘Γαλάζια Πατρίδα’, στα γεωγραφικά και νομικά δικαιώματα στις θάλασσες, στο μελλοντικό καθεστώς των εθνικών και διεθνών υδάτων και στη σημασία που έχει αυτό για τη χώρα. Τονίζεται η σημασία που έχουν οι θάλασσες και ο εθνικός εναέριος χώρος για την Τουρκία, καθώς και ο τουρκικός κόσμος, τα περιφερειακά κράτη και τα υπόλοιπα κράτη του κόσμου από γεωπολιτική άποψη.

 

Κοινοποίηση μέσω:
Τελευταίες Ειδήσεις

Με την εγγραφή ή τη χρήση αυτού του ιστότοπου αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης και την Πολιτική Aπορρήτου της σελίδας

Μοιραστείτε μαζί μας τις δικές σας ειδήσεις:
info@edotourkia.gr

Powered by WebMedia | Developed by Monoware Web