DW: Το Κογκρέσο μπλοκάρει τον κινητήρα του τουρκικού KAAN – Αγκάθι οι S-400 και ο νόμος CAATSA

DW: Το Κογκρέσο μπλοκάρει τον κινητήρα του τουρκικού KAAN – Αγκάθι οι S-400 και ο νόμος CAATSA


Η πώληση των αμερικανικών κινητήρων F110 για το τουρκικό μαχητικό KAAN καθυστερεί λόγω των κυρώσεων που προβλέπει ο νόμος CAATSA. Το Κογκρέσο απαιτεί εγγυήσεις για την απομάκρυνση των ρωσικών S-400, ενώ η τουρκική αντιπολίτευση κατηγορεί το AKP για κακοδιαχείριση του προγράμματος.
 
Ρεπορτάζ της Deutsche Welle Türkçe αποκαλύπτει ότι οι απαραίτητες άδειες για τους κινητήρες του τουρκικού μαχητικού KAAN παραμένουν παγωμένες στο Κογκρέσο των ΗΠΑ, εξαιτίας των κυρώσεων του νόμου CAATSA, που επιβλήθηκαν στην Τουρκία για την αγορά του ρωσικού πυραυλικού συστήματος S-400.
 
Ο πρώην πρέσβης των ΗΠΑ στην Άγκυρα, Τζέιμς Τζέφρι, δήλωσε πως, παρά τη διάθεση της κυβέρνησης Τραμπ για βελτίωση των σχέσεων με την Άγκυρα, το θέμα απαιτεί συμφωνία όχι μόνο πολιτική, αλλά και νομική, τεχνική και βιομηχανική. «Ακόμη κι αν οι πρόεδροι πουν “προχωράμε”, πρέπει να το εγκρίνουν και τα νομικά και τεχνικά επιτελεία, όπως και οι κατασκευαστές», τόνισε.
 
Η άρση των κυρώσεων δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τον Τραμπ, καθώς το Κογκρέσο έχει θέσει αυστηρούς όρους, με βάση το άρθρο 1245 του Νόμου Εθνικής Άμυνας (NDAA). Οι ΗΠΑ ζητούν από την Τουρκία έγγραφη διαβεβαίωση ότι δεν διαθέτει πλέον τους S-400, ούτε σχετικό προσωπικό και εξοπλισμό, και ότι δε θα αποκτήσει παρόμοια ρωσικά συστήματα στο μέλλον. Σε διαφορετική περίπτωση, καμία εξαίρεση δεν μπορεί να δοθεί.
 
Σε επιστολές προς το Στέιτ Ντιπάρτμεντ και το Πεντάγωνο, 40 μέλη του Κογκρέσου, ζητούν τη συνέχιση των κυρώσεων και προειδοποιούν ότι οποιαδήποτε χαλάρωση θα συνιστά παραβίαση του αμερικανικού νόμου και υπονόμευση της στρατηγικής αξιοπιστίας των ΗΠΑ.
 
Αντιπολίτευση: «Το AKP καταστρέφει το έργο»
 
Την ίδια στιγμή, το θέμα αποκτά και εσωτερική πολιτική διάσταση στην Τουρκία. Ο αρχηγός του CHP, Οζγκιούρ Οζέλ, υποστήριξε ότι το KAAN είναι ένα παλαιότερο έργο, που ξεκίνησε το 1973, και ότι η κακοδιαχείριση του AKP είναι αυτή που έφερε την κρίση. Ανέφερε ότι οι 10 πρώτες μηχανές έχουν ήδη παραδοθεί από τις ΗΠΑ, αλλά για τις επόμενες απαιτείται άρση των κυρώσεων. Ο στόχος, όπως είπε, είναι η χρήση εγχώριων κινητήρων μέχρι το 2033.
 
«Κανένα κράτος δεν φτιάχνει μόνο του όλα τα κομμάτια ενός μαχητικού. Η σύγχρονη παραγωγή είναι σύνθετη και πολυεθνική», σχολίασε, καλώντας την κυβέρνηση να μη χρησιμοποιεί την αμυντική βιομηχανία για πολιτική προπαγάνδα.
 
Ο Οζέλ ανήρτησε και σχετική φωτογραφία μπροστά στο KAAN, με το μήνυμα: «Το μεγάλο ταξίδι που ξεκίνησε το 1973 είναι γεμάτο εμπόδια, αλλά εμπιστευόμαστε τους Τούρκους μηχανικούς και εργάτες».

Κοινοποίηση μέσω:
Τελευταίες Ειδήσεις

Με την εγγραφή ή τη χρήση αυτού του ιστότοπου αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης και την Πολιτική Aπορρήτου της σελίδας

Μοιραστείτε μαζί μας τις δικές σας ειδήσεις:
info@edotourkia.gr

Powered by WebMedia | Developed by Monoware Web