Δεν πάει σε διάλογο «για  χάρη του διαλόγου» ο Τουρκοκύπριος ηγέτης

Δεν πάει σε διάλογο «για χάρη του διαλόγου» ο Τουρκοκύπριος ηγέτης


Δεν πρόκειται να καθίσει στο τραπέζι «μόνο και μόνο για να γίνουν διαπραγματεύσεις», δήλωσε ο Τουρκοκύπριος ηγέτης Τουφάν Ερχιουρμάν, μιλώντας στην Κωνσταντινούπολη για το Κυπριακό και τις περιφερειακές εξελίξεις.

 

«Δεν θα συμμετάσχουμε σε διαπραγματεύσεις απλώς για χάρη των διαπραγματεύσεων», ανεφερε, επισημαίνοντας ότι οι Τουρκοκύπριοι «θέλουν λύση», αλλά με πολιτική ισότητα και ουσιαστικές εγγυήσεις.

 

«Δεν θα δεχθούμε καθεστώς μειονότητας»

 

Ο Ερχιουρμάν υποστήριξε ότι τα δικαιώματα των Τουρκοκυπρίων «δεν περιορίζονται στους υφιστάμενους θεσμούς» και ότι ζητήματα όπως η ασφάλεια, η ενέργεια, οι θαλάσσιες ζώνες και οι υδρογονάνθρακες απορρέουν –όπως είπε– από «κοινά και ίσα κυριαρχικά δικαιώματα».

 

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι «η κυρίαρχη πολιτική ισότητα είναι απαραίτητη» και ξεκαθάρισε: «Οι Τουρκοκύπριοι δεν θα αποδεχθούν ποτέ καθεστώς μειονότητας».

 

Αιχμές για την ελληνοκυπριακή πλευρά και την ΕΕ

 

Αναφερόμενος στις συμφωνίες της Κυπριακής Δημοκρατίας με χώρες όπως οι ΗΠΑ, το Ισραήλ και η Ινδία, είπε ότι οι εξελίξεις προχωρούν «σαν να μην υπάρχουν Τουρκοκύπριοι στο νησί».

 

Επέκρινε επίσης την Ευρωπαϊκή Ένωση, κατηγορώντας την ότι ζητά λύση στο Κυπριακό, αλλά στηρίζει έργα πο. όπως ανέφερε,  αποκλείουν τους Τουρκοκύπριους και την Τουρκία, κάνοντας ειδική μνεία σε σχέδιο υποθαλάσσιας ενεργειακής διασύνδεσης Ισραήλ–Ελλάδας–Κύπρου.

 

Μάλιστα, σημείωσε ότι ακόμη και στην ελληνοκυπριακή πλευρά υπάρχουν φωνές που αμφισβητούν τη βιωσιμότητα του έργου, προβάλλοντας ως «πιο λογικό» έναν άξονα Τουρκίας–Κύπρου–Ελλάδας.

 

«Μοιραζόμαστε τον κίνδυνο»

 

Σε αναφορά του στις περιφερειακές εντάσεις και στις βρετανικές βάσεις στο νησί, είπε χαρακτηριστικά: «Δεν μπορούμε να μοιραστούμε την εξουσία αλλά μοιραζόμαστε τον κίνδυνο».

 

Τέσσερις όροι πριν από νέες συνομιλίες

 

Ο Τουρκοκύπριος ηγέτης παρουσίασε μεθοδολογία τεσσάρων σημείων για επανεκκίνηση της διαδικασίας:

-Διασφάλιση πολιτικής ισότητας πριν από την έναρξη των διαπραγματεύσεων

-Να μην ξεκινήσει η διαδικασία από το μηδέν

-Καθορισμός χρονικού ορίου

-Να μην υπάρξει επιστροφή στο υφιστάμενο στάτους κβο αν καταρρεύσουν οι συνομιλίες

 

Υποστήριξε ότι το σημερινό μοντέλο «δεν οδήγησε σε αποτέλεσμα», υπενθυμίζοντας ότι έχουν περάσει εννέα χρόνια από το Κραν-Μοντανά, ενώ, όπως είπε, η έλλειψη προόδου οφείλεται στην απροθυμία της ελληνοκυπριακής ηγεσίας να μοιραστεί την εξουσία.

 

Κλείνοντας, επανέλαβε ότι η Τουρκία είναι «εγγυήτρια ολόκληρου του νησιού» και ότι οι Τουρκοκύπριοι έχουν, όπως υποστήριξε, καθεστώς ισότιμου εταίρου σε όλη την Κύπρο.


Κοινοποίηση μέσω:
Τελευταίες Ειδήσεις

Με την εγγραφή ή τη χρήση αυτού του ιστότοπου αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης και την Πολιτική Aπορρήτου της σελίδας

Μοιραστείτε μαζί μας τις δικές σας ειδήσεις:
info@edotourkia.gr

Powered by WebMedia | Developed by Monoware Web